Kursplan
Införandet
Förstå grunderna i Virtual Reality (VR)
Utforska de olika tillämpningarna av virtuell verklighet
Att arbeta med de tre illusionerna i virtuell verklighet: Place Illusion, Plausibility Illusion och Embodiment Illusion
Förstå utmaningarna i virtuell verklighet
Utveckling av 3D Virtual Reality-miljöer
- Förstå grunderna i 3D Graphics
- Använda 3D-motorer och utvecklingsmiljöer
Utveckla Virtual Reality-grafik
Använda ljud i virtuell verklighet och använda avancerade 3D-ljudtekniker för att förbättra upplevelsen
Förstå kraven på innehållsskapande för virtuell verklighet
Att arbeta med interaktion i Virtual Reality
Att förflytta sig i virtuell verklighet: Fysisk navigering och tekniker för virtuell navigering
Interagera med objekt i virtuell verklighet
- Interagera med föremål inom räckhåll
- Hyper-naturlig interaktion
- Magisk interaktion
- Fysik Interaktion
Utmaningar i interaktion med virtuell verklighet
Användargränssnitt i Virtual Reality
Arbeta med karaktärer i Virtual Reality
Animera och kontrollera virtuella karaktärers kroppsrörelser i virtuell verklighet
Återskapa ansiktsbehandling Animation i virtuell verklighet
Gör dig redo att utveckla ditt första virtual reality-spel
Utveckla en storyboard för ditt spelkoncept
Utveckla en fungerande prototyp av ditt virtual reality-spel
Testa din prototyp med spelare
Utveckla spelet på rätt sätt
- Förfina interaktionen i virtuell verklighet
- Implementera Virtual Reality-grafiken
Avsluta ditt spel
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande erfarenhet av programmering
Publik
- Utvecklare
- Spelutvecklare
- Programmerare
- Hobby
Vittnesmål (1)
praktiska exempel och felsökning av verkliga problem (under skapandet av verkliga projekt, spel etc.), jag menar god praxis och hur det verkliga projektarbetet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Machine Translated