Kursplan

Introduktion till AI i AR/VR för spel

  • AI:s roll i moderna spel
  • AI-driven AR/VR-teknik inom underhållning
  • Trender inom AI-drivet uppslukande spel

AI-drivna NPC:er och spelinteraktivitet

  • Bygga intelligenta NPC:er med hjälp av AI
  • AI-drivet beslutsfattande för NPC-beteende
  • Förbättra interaktionen mellan spelare och NPC med maskininlärning

AI i realtid i AR/VR-spel

  • Använda AI för bearbetning i realtid och minskning av latens
  • Förbättra användarupplevelsen med AI-drivna interaktioner
  • Tekniker för AI-baserat dynamiskt berättande i spel

AI för uppslukande berättande och innehållsskapande

  • Skapa AI-genererade berättelser och berättelser
  • AI-assisterat innehållsskapande i AR/VR-media
  • Anpassa AR/VR-miljöer med hjälp av AI

AI-driven förstärkt verklighet i spel

  • Bygga AI-drivna AR-spelupplevelser
  • Integrera datorseende med AR för uppslukande spel

AI i virtuell verklighet för förbättrad användarinteraktion

  • Implementering av AI-drivna simuleringar i VR-miljöer
  • Använda AI för att anpassa och personifiera virtuella världar

Hands-on: Bygga AI-förbättrade AR/VR-projekt

  • Utveckling av AI-förbättrade AR/VR-spelapplikationer
  • Implementering av AI-modeller i realtid i spelmotorer

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande erfarenhet av spelutveckling eller medieproduktion
  • Kännedom om AR/VR-verktyg och ramverk

Publik

  • Spelutvecklare
  • Specialister inom media
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier