Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Att förstå oss själva och andra
- Vad får oss att bete oss som vi gör?
- Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabla – som krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla?
- Hur kan vi "anpassa" beteenden för att förhindra orsakerna till konflikter eller för att desarmera konflikter som orsakas av andra?
- Vad menar vi med Effektiv Communication i potentiella och faktiska konfliktsituationer?
Emotionell intelligens
- Känslor och deras konsekvenser både för att skapa och hantera konflikter
- Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer vanliga IQ)
- De fem stadierna i Golemans modell för emotionell intelligens:
- Självinsikt
- Själv-Management
- Motivation
- Empati
- Sociala färdigheter
Transaktionsanalys
- Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder?
- Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder?
- Vilka är fördelarna med "Sann Rapport" i våra mellanmänskliga relationer?
Kund och intressent Management
- Nöjda intressenter
- Intressentanalys: interna och externa intressenter
- Hantering av konflikter i kund- och/eller intressentinteraktioner
Assertiveness
- Aggressiv mot Bestämd mot Undergiven
- Fördelar med bestämt beteende
Konfrontation
- Den konfrontativa modellen – våldsamma samtal
- PRO-modellen: en mall för att planera och framgångsrikt genomföra häftiga samtal
Hantering av konflikter
- Vad orsakar konflikter?
- Konflikthanteringens olika faser
- Att förstå konflikten
- Att förstå din/den andres position i konflikten
- Att lösa konflikten
- Kilmanns fem konflikthanteringsmetoder – och hur man tillämpar dem
- Överbrygga klyftan
14 timmar
Vittnesmål (3)
I enjoyed the trainer Attitude and style, her knowledge and structure of training.
Mahsa Chegini - Albemarle
Kurs - Handling Conflict with Confidence
The theorie was OK, partly aready known. The excercises and the following analysis were very helpfull.
Iwona Hiltebrand - Credit Suisse AG
Kurs - Handling Conflict with Confidence
I genuinely enjoyed this course because it was short & to the point.