Kursplan

Introduktion till Generative AI i spel

  • Utforska potentialen hos generativ AI i spel
  • Utvecklingen av AI inom spelutveckling
  • Viktiga verktyg och tekniker för AI i spel

Generering av processuellt innehåll

  • Grunderna för procedurell generering i speldesign
  • Tekniker för att skapa varierande och komplexa spelmiljöer
  • Workshop: Att skapa ett processuellt genererat landskap

AI-driven karaktärsutveckling

  • Principer för AI-karaktärsdesign
  • Tekniker för att skapa dynamiska och lyhörda NPC:er
  • Hands-on: Programming en AI-driven spelkaraktär

Interaktivt och adaptivt berättande

  • AI:s roll i narrativ utveckling
  • Skapa förgrenade berättelser och dynamiska handlingspunkter
  • Session: Skriva en AI-genererad berättelse för ett spel

Etik och AI i spel

  • Förstå partiskhet och rättvisa i AI-tillämpningar
  • Etiska överväganden inom AI-driven speldesign
  • Diskussion: Framtiden för etisk AI i spel

Capstone-projekt: Skapa ett AI-förbättrat spel

  • Projektmål och designparametrar
  • Integrera AI-element i spelmekaniken
  • Speltesta och förfina AI-beteenden

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • En förståelse för spelutveckling och designprinciper
  • Erfarenhet av ett programmeringsspråk, helst Python eller C#
  • Kunskaper om AI och maskininlärningsbegrepp

Publik

  • Spelutvecklare
  • Designers
  • AI-entusiaster som är intresserade av skärningspunkten mellan AI och spel
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier