Kursplan

Introduktion till Generative AI i underhållning

  • Framväxten av AI i kreativa branscher
  • Översikt över generativa modeller och algoritmer
  • Förstå samarbetet mellan AI och konstnär

AI i musikskapande

  • Algoritmisk komposition och ljuddesign
  • Verktyg och plattformar för AI-genererad musik
  • Analysera AI:s roll i musikproduktion och framförande

AI i litteratur och manusförfattande

  • AI-drivet berättande och narrativ generering
  • Verktyg för automatiserat skrivande och innehållsskapande
  • Fallstudier: AI-författade böcker och manus

AI inom bildkonst och design

  • Generativa modeller för skapande av visuellt innehåll
  • AI inom animation och grafisk design
  • Framtiden för AI inom film och visuella effekter

AI i video Game Development

  • Procedurell generering och dynamiskt innehållsskapande
  • Förbättra spelet med AI-drivna karaktärer och miljöer
  • AI:s inflytande på speldesign och spelarinteraktion

Etiska och samhälleliga överväganden

  • Autenticiteten och originaliteten hos AI-genererat innehåll
  • Immateriella rättigheter i AI-eran
  • Samhällseffekten av AI inom underhållning

Capstone-projekt och framtida riktningar

  • Konceptualisera och skapa en AI-genererad underhållning
  • Presentera och utvärdera projekt
  • Det föränderliga landskapet för AI inom underhållning

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande förståelse för artificiell intelligens och maskininlärning
  • Kännedom om programmeringsbegrepp
  • Intresse för kreativ konst och underhållning

Publik

  • Konstnärer
  • Musiker
  • Spelutvecklare
  • Yrkesverksamma inom underhållningsbranschen
 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier