Kursplan

Bästa praxis

  • Kris inom programvara
  • Bästa praxis inom mjukvaruutveckling
    • Iterativ utveckling
    • Management Krav
    • Komponentbaserad arkitektur
    • Visuell modellering
    • Verifiering av kvalitet
    • Hantering av förändringar

RUP

  • Egenskaper för RUP
  • Två dimensioner av RUP
  • UML för RUP

Skapa en objektmodell

  • UML 2 som ett sätt att representera modellen
    • Objektets modell
    • Metoder för att beskriva modellen
  • Praktisk analys av specifikationen av användningsfallen
    • Skådespelare
    • Ett användningsfall
    • Förening
    • Relationer inkluderar, utökar

Några objektorienterade begrepp i praktiken

  • Abstraktion
  • Inkapsling
  • Generalisering
  • Polymorfism

Systemarkitekturen

  • Kartläggning av systemets struktur och beteende
    • Två kategorier av UML diagram
    • Modellering av förhållandet mellan struktur och beteende
    • Olika nivåer av modelleringsbeteende
  • Analytiska designelement för mappningsklass
    • Relationer förfina
    • Bygga starka relationer mellan resultaten av analysfasen och designfasen
  • Klasser för modellering av design
    • Klass
    • Förening
    • Uppräkning
    • Framåt/bakåt-kompilering
  • Utformning av delsystem
    • Komponent
    • Förhållandet mellan delegationen
    • Montering av kontaktdon
  • Beskrivning av aspekterna av samtidighet i systemarkitekturen
    • Exempel på aktivitetsdiagram, sekvens och tillståndsmaskin
  • Beskrivning av de olika aspekterna av dispersionens arkitektur
  • De olika perspektiven på arkitekturbeskrivning

Krav

Grundläggande kunskap om de vanliga UML diagrammen (användningsfall, klass, sekvens).

 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (4)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier